vineri, 2 decembrie 2011

Curatatul Porumbului

Episodul 2

Cand eram mai mici,eu si cu fratimio,tata ne tinea morala.Parca si acum il aud "Tata..sa nu va apucati de bautura,ca nu e buna..Lasati-o in seama mea,ca vad eu ce-o sa fac cu ea!".De-aici incepe totul.

Era Iarna.Toamna am fost la cules de porumb,l-am depozitat in podul casei,si iarna urma sa il curatam,deoarece acesta se usca.Zis si facut.Vine un var pe la noi.Perfect! La ce s-a gandit tata "Hai ma sa ii pun sa curete niste porumb,ca tot sunt ei impreuna,va trece imediat timpul pentru ei!". Ne urca in pod pe toti 3 si ne explica ce trebuie sa facem.Ca sa ne dea un impuls si sa ne motiveze,ne-a scos de la damigeana un borcan cu vin rosu.Zis si facut!

Iaca ne apucam sa curatam porumb,si cum tehnologia la acea vreme inca nu ajunsese la apogeul ei maxim,nici noi nu curatam porumb fluierand,ci aveam o "capra" cu manivela,si,bineinteles,ca orice taran care se respecta,curatatori de mana.
Si ne-am pus pe treaba bai nene! Pana cand am gustat fiecare din borcanul cu vin...Simtind gustul puterii,elixirul prospetimii si tineretii,ne-a dat niste forte de neimaginat.Cuprinsi de acea atmosfera,borcanul golindu-se intre timp,ce-am zis noi..sa facem plinul dom'le! Ca doar avem de unde,damigeana era la discretia noastra,tata uitase furtunul in ea.Cand sa umplem borcanul cu vine,care cum sa faca sa scoata vin,ca nu stiam sa tragem pe furtun.
Fratimio si cu varamio m-au pus pe mine prima data sa incerc,ca daca era sa fii murit inecat cu vin,sa nu repete si ei aceeasi greseala.Trag eu pe furtun aer in piept pana vine un strop de vin si ma inec.

Vazand astia cum merge treaba,s-au apucat si ei.Cu chiu, cu vai,reusesc in cele din urma sa umple un borcan cu vin,inca o jumatate varsand pe jos.Era perfect.Savuram in tihna si vinul din acel borcan,porumb nefiind in stare niciunul sa mai curete.Cuprinsi de o stare euforica maxima,vedeam numai porumb invartindu-se in jur,incercam sa facem un pas,dar cadeam de 2 ori.Ce era de facut? Simtindu-ne niste zmei,am inceput sa ne injuram.Inainte cu 5 minute,tata auzind zgomotul din pod,a urcat si a ascultat la usa ce facem noi in pod.Cand a auzit ca ne injuram,ciudat insa ca nu erau injuraturi aruncate la intamplare,si nu ne injuram toti 3,ci doar eu cu fratimio,vrarul nostru amuzandu-se pe seama noastra.Ma si ne injuram de mama asa cu foc...vai vai.

Cand a auzit batranul,a intrat pe usa ca un taur ce trebuia dat la matca.In acea clipa,noi fiind in continuare concentrati la injuraturi,care injura mai rau,nu l-am observat.Varul nostru cand l-a vazut,incercand sa ajunga la capra cu manivela,se impiedica si cade cu fundul exact pe ea,mimand ca ar face treaba.
De-aici si punctul culminant.Cand ma trezesc cu o palma peste ochi de nicaieri,de parca m-ar fi lovit o caramida peste fata,am inlemnit.Fratele meu la fel de energic primeste o palma,iar din cauza impactului,acesta este aruncat la 1 metru de locul cu pricina.Ca sa punem punctul pe i,din cauza socului suferit,a facut si pishu pe el.
Varul nostru radea de noi,deoarece el nu a fost afectat cu nimic,cazuse exact pe capra,tata crezand ca singurul care muncea era el.Ca sa spun sincer,a fost afectat doar intr-o singura privinta...era la fel de beat ca noi!

Care este morala acestei fabule? "Copii,beti de mici ca sa capatati rezistenta in timp,sa nu va imbatati dupa al doilea borcan cu vin!"

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Folositi un limbaj frumos,nu postati aiureli,ci la subiect.Daca nu respectati aceste lucruri va vor fi sterse comentariile.